Best Deals
Excursiile weekendului 28-29 noiembrie Excursiile weekendului 5-6 Decembrie Excursiile weekendului 12-13 Decembrie Vacanță 1 Decembrie Revelion 2021

Publicat la 2020-08-31 11:54:58

Patagonia! Locul in care eroul lui Jules Verne, geograful Jacques Paganel a ajuns din greseala, destinatia lui initiala fiind India. Am plecat in aceasta locatie pentru 3 rasarituri, doua in Argentina si unul in Chile.

Povestea a inceput dupa un 3 zboruri si 4 aterizari care combinat cu asteptarile prin aeroporturi a durat pana la 35 ore, insa oboseala a disparut instant cand la aterizare se vedea pe cer profilul lui Fitzroy. Dupa o odihna meritata, cu rucsacul in spate am plecat spre ceea ce insemna primele 3 nopti petrecute la cort in Parcul National Los Glaciares din Argentina avand in minte 2 obiective – sa prind rasariturile de la Cerro Torres si Fitz Roy.

Pe drumul serpuit ce strabatea pampasul Argentinian spre Chalten am putut observa rasaritul, precum si nori lenticulari ce se profilau in jurul parcului national. Insa vremea s-a schimbat brusc pe traseu si a inceput ploaia. Asa ca am strabatut traseul spre campingul D’Agostino pe o ploaie mocaneasca ce parea sa nu se sfarseasca niciodata. Am instalat cortul tot pe ploaie si gatit cina, pentru prima noapte - Spaghetti a la Carbonara – facute la primus si urmand cu adevarat reteta clasica invatata de la un restaurant italienesc, doar paste, bacon, galbenus de ou si parmezan. A fost un deliciu.

Si a plouat toata noaptea, cu picaturi din ce in ce mai mari si cu rafale de vant ce pareau ca imi vor zbura cortul. Sacul de dormit Pajak Radical 8H si-a facut datoria din plin datoria, pe aceasta cale le multumesc celor de la Maramont pentru consilierea oferita. Pe la 6 dimineata a incetat ploaia iar la 7 cand am iesit din cort cerul era plin de stele. Am luat aparatul si in 10 minute am ajuns la Laguna Torre pentru a prinde rasaritul. Din cauza grabei am uitat manusile, lucru care m-a afectat destul de mult. Niciodata nu mi-au mai inghetat mainile in asa fel incat sa ma doara tot corpul. Dar a meritat….

Cand primele raze rosii de soare rosu au atins varful Cerro Torre am tremurat de emotie (si frig). Dar am stat acolo sa prind tot spectacolul oferit de primul rasarit Argentinian. Pe drumul de intoarcere spre cort am sursprins foarte multe cadre intr-o atmosfera ce parea de vis.

Dupa ce am gatit cafeaua si micul dejun: omleta cu branza si choritzo scaldata in unt, am plecat spre cel